شبكه ومنتديات اصدقاء عمرنا
هناترح
وتتمنى لكم قضاء
هنا وبس بنحب بعض ونخاف على بعض
أسرة وإدارة منتدى
اصدقاء عمرنا
ترحب بكل محبي وجمهور الإعلامى
عاشق السهر
وتتمنى لكم قضاء أطيب الأوقات

شبكه ومنتديات اصدقاء عمرنا


 
الرئيسيةالبوابه*اغانى عربيهخواطر حبس .و .جبحـثالتسجيلدخول
اشترك فى مجموعه اصدقاء عمرنا
مجموعات Google
اشتراك في اصدقاء عمرنا
البريد الإلكتروني:
زيارة هذه المجموعة
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
عاشق السهر
 
wesam
 
mando
 
الشيف احمد
 
الحسناء
 
أمير المنتدى
 
العبقرى الجديد
 
aviation engineering
 
المستر جوبا
 
ريتاج
 
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
منتدى الافلام والاغانى

منتديات اغانى مصريه

منتديات الافلام

مسرحيات وفنانين
منتديات الكليبات

منتديات الالعاب

منتدى مسلسلات

 

المنتدى الاسلامى

المنتدى الاسلامى الاول
القراءن الكريم

الاحاديث النبويه الشريفه

الصحابه والتابعين

تفسير القراءن

الخيمه الرمضانيه

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
فيس بوك
1. 2. 107. 108.
109. 110.
120.
121.
122.

شاطر | 
 

 شوية اسئلة عن الحب

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
wesam
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
avatar



الاوسمه :
عدد المساهمات : 2223
نقاط : 3583
تاريخ التسجيل : 23/02/2009
العمر : 28
الموقع : http://tobfriend.yoo7.com

مُساهمةموضوع: شوية اسئلة عن الحب   السبت أبريل 11, 2009 10:40 pm

[size=24]انا بقي عندي ليكم شوية اسئلة وهنجاوب بصراحة......
1)ازاي كل طرف يعرف ان التاني بيحبه؟



2)ليه دلوقتي اللي بيحصل غالبا ان الشاب يتعرف علي البنت ويفضلوا يحبوا في بعض بالسنين وبعدين يسيبوا بعض؟



3)ليه في الوقت اللي البنت تكون فيه بتكدب علي الشاب او لنقل انها بتخونه بيكون هو كويس جدا معاها في الفترة دي؟



4)ليه الشاب لما بيتاكد ان الانسانة اللي معاه بقت ملكه وبقت متعلقة بيه يبتدي يقلع القناع ويبان علي حقيقته ويدور علي فريسة جديدة ؟



5)ليه دايما الاسهل اننا ننسي الحب بدال م نحافظ عليه؟



6)ليه دايما عشان ننسي قصة حب قديمة لازم نسحب في سكتنا قرص اسبرين نتسلي بيه شوية لحد ما ننسي؟



7)ليه العذاب غريزة مرتبطة بالحب؟



Coolليه الشاب دايما لما بيفكر يرتبط اخر واحدة ممكن يفكر انه يرتبط بيها هي الانسانه اللي حبته من غير ما تفكر وامنته علي مشاعرها وفي الاخر يسيبها ويقول ان لازم اكيد زي ما حبته حبت غيره وهتحب غيره من بعد ما يجوزها ويا حرام هو عايز واحدة تحافظ علي بيته لكن اللي حبته بجد ووثقت فيه دي لا اخييييه ييعععع متنفعش يبقي ده ايه؟



9)ليه مفيش حكاية بتستمر زي ما بدات بكل حب ليه غالبا نهاية الحب جرح؟



10)لو حبينا واتجرحنا اكيد لازم نفضل فترة طويلة من غير حب ؛طب لو ظهر حد جنبنا في نفس الفترة اللي احنا فيها دي او بمعني اصح فترة النقاهة نعمل ايه نفتح قلبنا لحب جديد يخلينا ننسي ولا في الحالة دي ميبقاش حب ويبقي زي ما قلت قبل كدة قرص اسبرين مؤقت؟



11)ازاي بعد ما ننجرح نقدر نسلم تاني ونحب ازاي واحنا هنفضل طول الوقت نقارن بين الحب القديم اللي جرحنا والحب الجديد ولو قلتولي لازم ننسي طب بالزمة في حد بيحب بجد ويتجرح وبيقدر ينسي خالص كدة ؟ [/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمير المنتدى
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar





الاوسمه :
عدد المساهمات : 1485
نقاط : 3492
تاريخ التسجيل : 25/02/2009
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الثلاثاء أبريل 14, 2009 9:30 pm

الاسئله دى عاوزة واحد فاضى زى عاشق يحلها
انما انا مش مركز خالص اوك
مع تحياتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمير المنتدى
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar





الاوسمه :
عدد المساهمات : 1485
نقاط : 3492
تاريخ التسجيل : 25/02/2009
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الثلاثاء أبريل 14, 2009 9:59 pm

السلام عليكم

1)ازاي كل طرف يعرف ان التاني بيحبه؟

بالمثل اللى بيقول حب اللى يحبك ومتحبش اللى تحبه

2)ليه دلوقتي اللي بيحصل غالبا ان الشاب يتعرف علي البنت ويفضلوا يحبوا في بعض بالسنين وبعدين يسيبوا بعض؟

لانه مش بيبقا حب حقيقى تلاقى اى عقبه تافهه تبعدهم عن بعض او فتنه الحبيب يبقا مخلص لحبيبته لو تلاشى كل ده وعبر جميع العقبات

3)ليه في الوقت اللي البنت تكون فيه بتكدب علي الشاب او لنقل انها بتخونه بيكون هو كويس جدا معاها في الفترة دى؟

اولا الله اعلم
ثانيا لازم يعمل كده عشان هو لو كان كدب فى حاجه ميبينهاش خوفا على سمعته بين القبائل

4)ليه الشاب لما بيتاكد ان الانسانة اللي معاه بقت ملكه وبقت متعلقة بيه يبتدي يقلع القناع ويبان علي حقيقته ويدور علي فريسة جديدة ؟

النوع ده من الحب يبقا حب متعه .... يرويك من شهد اللسان حلاوة ..... ويزوغ منك كما يزوغ الثعلب
ويزوغ بقا يدور على غيرها والدور والباقى على البنات اللى بتصدق على طول

5)ليه دايما الاسهل اننا ننسي الحب بدال م نحافظ عليه؟

النوع ده بقا بيبقا حب تسليه على حب خوف او حب تجربه بيبقا مفيش حاجه يبكى عليها فلم ياخد اللى هو عاوزه ينسي بدل ما يحافظ

6)ليه دايما عشان ننسي قصة حب قديمة لازم نسحب في سكتنا قرص اسبرين نتسلي بيه شوية لحد ما ننسي؟


لان الانسان بيبقا مغفل عايش فى وهم هو لو عاش قصة حب المفروض يتعلم من اخطاءه ويتحدى نفسه ويحب تانى وميغلطش نفس الغلطه فهمتواااااااااا

7)ليه العذاب غريزة مرتبطة بالحب؟

يا جماعه كم مرة نقول ان احلى ما فى الحب عذابه يعنى مش ينفع الحب تبقا ايامه عسل دايما ومينفعش تبقا وحشه دايما لازم تبقا متنوعه لان التغيير مطلوب صح


ليه الشاب دايما لما بيفكر يرتبط اخر واحدة ممكن يفكر انه يرتبط بيها هي الانسانه اللي حبته من غير ما تفكر وامنته علي مشاعرها وفي الاخر يسيبها ويقول ان لازم اكيد زي ما حبته حبت غيره وهتحب غيره من بعد ما يجوزها ويا حرام هو عايز واحدة تحافظ علي بيته لكن اللي حبته بجد ووثقت فيه دي لا اخييييه ييعععع متنفعش يبقي ده ايه؟


يبقا كده مغفل يمكن هو اللى حب كتير وهيا محبتش غيره وهعيد تانى واقول يا جماعه يا جماعه اعملوووا بالمثل اللى بيقول حب اللى يحبك ومتحبش اللى بتحبه لان اللى بيحب كويس انه بيحبك لكن اللى بتحبه يا عالم هو حب مين قبل كده ويمكن تلاقى اللى بتحبه ده عايش قصة حب وتصحى على وهم كبير


9)ليه مفيش حكاية بتستمر زي ما بدات بكل حب ليه غالبا نهاية الحب جرح؟

السؤال بيتكرر برده بس هجاوب عليه لو انت طلعت بالموس لفوق هتلاقينى مجاوب على السؤال ده
لان فى بداية الحب بيبقا فى حاجه اسمها اعجاب والاعجاب بيتحول لحب والحب فيه اشتياق وكلام حلو بيشجع العاشقين او المحبين لبعض يبقا بتطول المده وبيحدث شئ اسمه زهق من بعض الكلام اللى بيقلوه لبعض اتكرر مشاعر قدمت فيبدائوا يتجهوو للجرح ويسيبوا بعض ويجددوا بس

10)لو حبينا واتجرحنا اكيد لازم نفضل فترة طويلة من غير حب ؛طب لو ظهر حد جنبنا في نفس الفترة اللي احنا فيها دي او بمعني اصح فترة النقاهة نعمل ايه نفتح قلبنا لحب جديد يخلينا ننسي ولا في الحالة دي ميبقاش حب ويبقي زي ما قلت قبل كدة قرص اسبرين مؤقت؟


لالالالالالالالالالالالالالا والف لاء لو الحب جالك تانى ولقيته مناسب وافق وحب بكل قوتك عشان اللى جرحك فى المرة الاولى يعرف انك متهزتش من جرحه ليك ويعرف انك اسد فى ناس تياس اقول لهم لالالالالالالالالالا كده غلط هتبوظوا حياتكم كده بس

11)ازاي بعد ما ننجرح نقدر نسلم تاني ونحب ازاي واحنا هنفضل طول الوقت نقارن بين الحب القديم اللي جرحنا والحب الجديد ولو قلتولي لازم ننسي طب بالزمة في حد بيحب بجد ويتجرح وبيقدر ينسي خالص كدة ؟

بص ياللى بتسال انتا فى الوقت ده انت اللى تحدد انت وجرحك ونوعه فى جرح يقتل صاحبه وفى جرح يقتل اللى عمله قصدى اللى جرحه للتاني يبقا انت واللى شايفه قدامك واحيانا الجروح بتتنوع وكل واحد مش بيلاقى حل كويس او ملائم يعمل بيه


وفى النهايه احب اقلكم حاجه كويسه جدااا

عن انس ابن مالك عن النبي صلى الله عليه وسلم قال ثلاث من كنا فيه وجد حلاوة الايمان
قال: (ثلاث من كنّ فيه وجد حلاوة الإيمان: أن يكون الله ورسوله أحب إليه مما سواهما، وأن يحب المرء لا يحبه إلا لله، وأن يكره أن يعود في الكفر كما يكره أن يقذف في النار
صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
مع تحياتى


أمــــــــــــــــــير المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمير المنتدى
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar





الاوسمه :
عدد المساهمات : 1485
نقاط : 3492
تاريخ التسجيل : 25/02/2009
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الثلاثاء أبريل 14, 2009 10:01 pm

انا شكلى جاوبت غلط ولا ايه
ربنا يسترررررررررررررررررررر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
wesam
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
avatar



الاوسمه :
عدد المساهمات : 2223
نقاط : 3583
تاريخ التسجيل : 23/02/2009
العمر : 28
الموقع : http://tobfriend.yoo7.com

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الأربعاء أبريل 15, 2009 8:12 am

)ليه مفيش حكاية بتستمر زي ما بدات بكل حب ليه غالبا نهاية الحب جرح؟

السؤال بيتكرر برده بس هجاوب عليه لو انت طلعت بالموس لفوق هتلاقينى مجاوب على السؤال ده
لان فى بداية الحب بيبقا فى حاجه اسمها اعجاب والاعجاب بيتحول لحب والحب فيه اشتياق وكلام حلو بيشجع العاشقين او المحبين لبعض يبقا بتطول المده وبيحدث شئ اسمه زهق من بعض الكلام اللى بيقلوه لبعض اتكرر مشاعر قدمت فيبدائوا يتجهوو للجرح ويسيبوا بعض ويجددوا بس

افهم من اجابتك على السؤال ده ان لازم بيحصل زهق بين كل اتنين بيحبو بعض

بس انا راى لو بيحبوا بعض بجد هيفضل حبهم يزيد ومش هيبئه فى زهق من اى كلمه بيقلوها لبعض وهيحسو انهم الاول مره بيسمعوا الكلام ده من بعض


وشكرا ليك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rabab
عضو جديد
عضو جديد


الاوسمه :
عدد المساهمات : 32
نقاط : 33
تاريخ التسجيل : 20/06/2009
العمر : 40
الموقع : الجزائر

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الأحد يونيو 21, 2009 9:49 pm

ليه بحبه رغم انه حبه عذاب
ليه بموت فيه رغم انه عشقه انتحار
هو فين و انا فين
يا ناس نوروني اعمل ايه في حبه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sally
عضو متحمس
عضو متحمس
avatar




عدد المساهمات : 174
نقاط : 232
تاريخ التسجيل : 28/04/2009
العمر : 31

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الإثنين يونيو 22, 2009 10:46 am

انا معاكى يا ياوسام فى ردك دا
فعلا لو بيحبو بعض عمرهم ما هيزهأو من بعض
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحسناء
عضو ملكى
عضو ملكى
avatar





الاوسمه :
عدد المساهمات : 1585
نقاط : 2532
تاريخ التسجيل : 17/03/2009
العمر : 30

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الإثنين يونيو 22, 2009 1:03 pm

وسام مع احترامى لموضوعك واحترامى للرد على الموضوع مفيش حاجة اسمها حب دلواتى اللى بيقول انة بيحب بيباة لغرض وخلاص واما يحصل على المصلحة ينتهى اللى ما بينهم فعلا مفيش حب حقيقى دى وجهة نظرى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
wesam
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
مدير عام للمنتديات ونائب المدير
avatar



الاوسمه :
عدد المساهمات : 2223
نقاط : 3583
تاريخ التسجيل : 23/02/2009
العمر : 28
الموقع : http://tobfriend.yoo7.com

مُساهمةموضوع: رد: شوية اسئلة عن الحب   الأربعاء يونيو 24, 2009 10:40 am

لا حسناء اكيد فى حتى ولو بنسبئه بسيطه
لو زى ما انتى بتقولى مفيش حب
يبئه الناس كلها وحشه
بس لا مش الناس كلها وحشه

وشكرا على مرورك

_________________
[img][url=http://www.0zz0.com][img]http://www13.0zz0.com/2010/03/16/22/613228186.jpg[/img][/url][/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
شوية اسئلة عن الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
شبكه ومنتديات اصدقاء عمرنا  :: كرسى الاعتراف :: كرسى الاعتراف-
انتقل الى: